29 Kasım 2018 Perşembe

İSTİRİDYE TATLISI


Merhaba 
Günler öyle hızlı geçiyor ki , bugün bi baktım , hop perşembe olmuş , sanırım bana 24 saat yetmiyor . Bu koşturmaca arasında güzel bir şerbetli tatlı yaptım , ismi istiridye tatlısı , hem çok pratik , hemde lezzetli , görsel olarak da güzel görünüyor , yaptığınızda beğenileri alacaksınız . 









 İSTİRİDYE TATLISI 

250 gram tereyağ veya margarin 
1 su bardağı irmik
1 su bardağı ince çekilmiş ceviz 
2 yumurta 
1 paket kabartma tozu 
3 yemek kaşığı tahin 
2,5 su bardağı un ( biraz az veya fazla olabilir , dikkatli kullanalım )
ŞERBETİ 
3 su bardağı şeker 
3,5 su bardağı su 
2-3 damla limon suyu 
YAPILIŞI 
Öncelikle şerbetimiz için şeker ve suyu kaynatıp , limon sıkalım ve ocağı kapatalım , şerbeti iyice soğutalım ( ben geceden hazırladım ) 
Un ve kabartma tozu hariç malzemeleri karıştıralım , kabartma tozunu ve kontrollü bir şekilde unu ekleyelim 
Yoğurduğumuz hamurdan ceviz büyüklüğünde  parçalar koparıp yuvarlıyalım , üzerine hafif bastırıp , kaşık veya çay bardağı ile şekil verelim , yağladığımız tepsiye dizelim 190 derecede kızarıp kendini toplayıncaya kadar pişirelim 
Tatlımızın ilk sıcaklığı çıktığında , soğuk şerbetimizi dökelim , mümkünse 1 gece bekletip , servis edelim . 


adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.