9 Şubat 2016 Salı

TAVUKLU İSTİRİDYE MANTARI SOTE TARİFİ

İstiridye mantarı yapmak için malzemeler nelerdir
Tavuklu istiridye mantarının görsel olarak yapılışı nasıldır 
Tavuklu istiridye mantarının ana malzemeleri ve yapım şekli nedir 



İyi günler 



İstiridye mantarı benim yeni yeni keşfettiğim mantarlardan . Oldukça lezzetli olan bu mantarı ben çok beğendim , tadı diğer mantarlardan daha güzel geldi bana ve mutfakta daha çok kullanmaya başladım . 
Pilavda çok güzel olduğu gibi , tavukla sotelendiğindede oldukça lezzetli oluyor . 
İstiridye mantarı pleurotus cinsinden bir  mantar türüdür . Bu mantar  İstanbul olmak üzere diğer  şehirlerde tanınmaktadır . 10 yıldır üretilmekte ve yavaş yavaş tanınmaktadır. Ticari üretimi ,yeni olan istiridye mantarı oldukça ilgi görmüştür . 



TAVUKLU İSTİRİDYE MANTAR SOTE 

Malzemeler : 
500 gram tavuk bonfile 
300 gram istiridye mantarı 
1 adet kırmızı biber 
1 adet çarliston biber 
4-5 diş sarımsak 
4 yemek kaşığı sıvıyağ 
Tuz



Yapılışı : 
Tavuk etlerini kuşbaşı şeklinde doğruyoruz 
Wok tavada yağımızı kızdırıp , tavukları kızgın yağda ve yüksek ateşte fazla sulandırmadan soteliyoruz 
Etlerimiz bıraktığı suyu salıp çektiğinde , jülyen doğradığımız mantarları üzerine ekliyoruz 
Mantarlar suyunu salıp çektiğinde , doğradığımız biberleri ,sarımsakları ekliyoruz ve tavamızı sallaya sallaya biberlerimizi pişiriyoruz 
Yemeğimize en son tuz , karabiber ekliyoruz 
Pilav eşliğinde sıcak servis ediyoruz . 
Not : Ben mantarın tadını kapatmamak için baharat olarak sadece karabiber ekledim ,yemeğimize pulbiber ve kekikde eklenebilir . 







adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.