27 Kasım 2018 Salı

PEYNİRLİ ÇITIR BÖREK


İyi geceler 
Gün içinde koşuşturmaktan buraya ancak şimdi zaman ayırabildim . Sabah çocuklarım uyurken onlar için çok güzel bir börek hazırladım . Market yufkası , çok kalın oluyor , mümkün olduğunca almamaya çalışıyorum , incecik yufkalarım olunca börekte haliyle çıtır çıtır çok lezzetli oldu .



Ben böreğimin iç harcı için peynir kullandım fakat patates , kıyma , patlıcan ile hazırlayacağımız bir harçlada nefis olacak .





PEYNİRLİ ÇITIR BÖREK 
6 yufka 
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ
1 su bardağından 1 parmak eksik su 
1 yemek kaşığı eritilmiş tereyağ
1 yumurta sarısı
Peynir
Susam 
Çörekotu
YAPILIŞI
Erittiğimiz tereyağ , sıvıyağ ve suyu karıştıralım
İlk yufkamızı serip , üzerine hazırladığımız sosdan sürelim , 2. Yufkamızı üzerine serelim onada sosdan sürüp , önce 4 ‘e sonra herbir parçayı 4 ‘e keselim (16 parça olacak ) peynirimizi koyup saralım 
Bütün yufkalarımızı aynı şekilde hazırlayalım 
Tepsiye dizdiğimiz böreklerin üzerine yumurta sarımızı sürüp , çörekotu ve susam serpelim ,190 -200 derece pişirelim .


adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.