27 Ekim 2016 Perşembe

ACIBADEM KEKİ ( cevizli tart )


Acıbadem keki tarifi
Acıbadem keki nasıl yapılır 
Acıbadem keki yapılışı videolu anlatımı 






Merhaba
Yıllar önce arkadaşımda yediğimde bu keke bayılmış ve tarifini almıştım , sıkçada yaptığım tariflerden birisidir . Bikaç yıldır benim cevizli tart diye yaptığım kekin acıbadem keki ismiyle yapıldığını gördüm , görünüşü  gerçektende acıbadem kurabiyesine benziyor bu kekin siz istediğinizi diyebilirsiniz .
 Ben bu tarifi daha öncede burada paylaşmıştım , kekini kendim yapıp , şimdiyse son zamanlarda popüler olan şekilde yapıp hazır pandispanya kullandım , tercih size kalmış , istediğinizi kullanabilirsiniz .
Eğer kekini kendimiz yapacaksak dikkat etmemiz gereken tek nokta , hamurda yarım paket kabartma tozu kullanıyoruz , püf noktası kabartma tozunu yarım paket kullanmakta , birde bu sefer ben bir miktar damla çikolata ekledim , gayet güzel oldu . 



CEVİZLİ TART : 
Malzemeler : 
1 paket hazır pasta tabanı kek 
Üzeri sosu için : 
1 su bardağı ceviz 
1 ,5 su bardağı hindistan cevizi 
1 ,5 çay bardağı şeker 
Yarım çay bardağı damla çikolata
1 su bardağı sıvıyağ 
1 yumurta 
Yapılışı : 
Kekimizi ortadan ayırıp , yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize yerleştiriyoruz 
Cevizleri irice doğruyoruz ,
Ceviz ,hindistan cevizi ,şeker ,sıvıyağ ,damla çikolata , yumurta derin bir kasede iyice karıştırıyoruz 
Pasta tabanlarımızın üzerine hazırladığımız sosu döküp ,170 derecede tartımızın üzeri kızarana kadar pişiriyoruz .
Tamamen soğuduğunda dilimleyip servis ediyoruz 
Not :  sostaki şeker fırın ısısında eriyip yayıldığı için kek üzerine döktüğümüzde kenarlardan az boşluk bırakıp yayıyoruz 

adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.