17 Ekim 2016 Pazartesi

CİBES SALATASI

Cibes nasıl yapılır
Cibes nedir 
Cibes salatası tarifi 


Tekrardan Merhaba 
Geçen hafta pazara gittiğimde cibesin pazar tezgahlarındaki yerini aldığını gördüm , aile boyu bizde çok sevildiğinden hemen alıp güzel bir zeytinyağlı salatasını yaptım . 
Herkesin bildiği üzere izmir ve ege otlarıyla meşhur ve kesinlikle bu otların her birisi ayrı lezzetli . Benim memleketimde cibes diye bir ot olduğunu görmedim , belki vardırda başka bir ismi vardır onunda bilmiyorum . Bu arada karşıyakaya ismi cibes zeytinyağlı ev yemekleri olan bir restoran açılmış , geçen gün gittik ve gayet güzeldi , yolu düşenlere tavsiyemdir . 
Gelelim cibes tarifine : 


CİBES SALATASI : 
Malzemeler : 
Yarım kilo cibes 
1 adet limon 
Zeytinyağı 
1 dil sarımsak 
Tuz 
Yapılışı : 
Cibesleri bol suda yapraklarını tek tek açıp yıkıyoruz 
Derin tencerede suyumuzu kaynatıyoruz , cibesleri bu tencereye atıp , sert kısımları yumuşayana kadar pişiriyoruz 
Cibesleri süzüp , dilediğimiz boyutta doğruyoruz 
Sarımsakları tuzla eziyoruz , limonu sıkıp suyunu ekliyoruz ve en son arzu ettiğimiz kadar zeytinyağını ekleyip , cibeslerin üzerine döküyoruz , iyice karıştırıp servis ediyoruz 
Not : ben fotoğraf çekeceğim için cibezin rengi solmasın canlı çıksın diye sıcak sudan çıkarttığımda buzlu suya attım , arzu ederseniz buzlu sudan sonra süzüp soslayabilirsiniz 


adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.