17 Ekim 2016 Pazartesi

SULU KÖFTE YEMEĞİ

Sulu köfte tarifi
Sulu köfte malzemeleri
Sulu köfte nasıl yapılır
Patatesli sulu köfte yapım aşamaları nelerdir



İyi günler 
Sulu köfte yapmayı annemden öğrendim , küçükken en sevdiğim yemeklerden bir tanesiydi .
Hem lezzetli , hemde doyurucu olmasından dolayı şimdi bende kendi çocuklarıma sıkça yapıyorum . Sulu köfteyi ben bugün sade yaptım , içerisine patates eklemedim ama istenirse eklenebilir ve gayet lezzetli bir yemek olur . 




SULU KÖFTE 
Malzemeler : 
400 gram kıyma 
1 adet kurusoğan 
1 yumurta 
4-5 yemek kaşığı ince bulgur 
1 yemek kaşığı un 
1 tatlı kaşığı biber salçası
Tuz 
Kuru nane
Karabiber 
Suyu için : 
3 yemek kaşığı sıvıyağ 
1 yemek kaşığı domates salçası
Nane 
Tuz
Sıcak su 
Yapılışı : 
Kıymayı bir kaba alıyoruz , üzerine soğanı rendeliyoruz , bulgur , un , nane , tuz, karabiber ,salça , yumurta ilave edip , iyice yoğuruyoruz  
Köftemizden küçük parçalar kopartıp yuvarlıyoruz ve un serptiğimiz tepsiye köfteleri koyuyoruz , köftelerin hepsini yapınca unlu tepsiyi sallıyoruz
Tencerede yağı ısıtıp nane ve salçayı ekliyoruz , suyumuzu koyup kaynatıyoruz , kaynadığında köfteleri içine atıyoruz , tuzunu ekleyip köfteleri pişiriyoruz .



adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.