27 Ekim 2016 Perşembe

AYVALI KURABİYE

Ayvalı kurabiye tarifi
Ayvalı kurabiye nasıl yapılır
Ayvalı kurabiye yapılışı , görsel anlatımı
Ayvalı kurabiye nasıl yapılır videolu anlatımı


Merhaba 
Hazır mevsimi gelmişken bende ayvayı kurabiye yapımında kullandım , bu tarifi daha öncede paylaşmıştım bizim sevdiğimiz bir tarif olduğu için tekrar yaptım ve paylaşmak istedim , ayvalı kurabiye , elmalı kurabiyeye alternatif olarak yapılabilir . 




AYVALI KURABİYE : 
Malzemaler : 
250 gram margarin ( tereyağ ) 
1 yumurta 
1 türk kahvesi fincanı pudra şekeri 
Bir çimdik tuz 
3,5 su bardağı un ( kontrollü) 
İçi:
3 tane ayva 
2 yemek kaşığı şeker 
1 avuç ceviz
Yapılışı: 
Hamurumuzu yoğurup yarım saat kadar dolabımızda dinlendiriyoruz .
Ayvamızı soyup , çekirdeklerini çıkartıyoruz ve rendeliyoruz 
Rendelediğimiz ayvayı ocakta kısık ateşte şeker ile pişiriyoruz 
Soğuyunca  cevizi  bıçakla iri doğrayıp ayvamıza ekliyoruz 
Hamurumuzdan parçalar kopartıp , merdaneyle oval şekilde açıyoruz 
Uç kısmına harcımızı koyup , sarıyoruz 
Veya dilediğimiz şekli veriyoruz
170 derece ısıttığımız fırında , beyaz kalacak şekilde pişiriyoruz 
Soğuduğunda pudra şekeri serpiyoruz 
Ayvayı pişirirken ben 2 yk şeker ekledim , çok tatlı olmasın ,mayhoş tadını hissetmek için siz damak tadınıza göre şeker ekleyebilirsiniz . Üzerine file badem serpebiliriz .




adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.