18 Ekim 2016 Salı

ISIRGANOTLU BÖREK

Isırganotlu börek tarifi ve  nasıl yapılır
Isırganotlu börek malzemeleri nelerdir
Isırganotlu tepsi böreği ve yapılışı 
En lezzetli börek tarifleri 
Egenin otlu böreği
Isırganotu nasıl temizlenir 



İyi akşamlar 
Dün egenin otlarından cibes tarifi vermiştim , bugünde yine ege otlarından ısırganotunlu börek tarifi paylaşmak istedim . Isırganotu sağlığımız konusunda çok faydalı olduğu söyleniyor , özellikle saç sağlığına iyi geliyormuş , şimdi vaktiyken bolca kullanmak iyi fikir . 
Isırganotunu temizlerken eldiven kullandım , yoksa ciltte biraz sızı yapıyor . Eldiven ile ayıklayıp yıkadığım , ısırganotunun üzerine sıcak su  döküp , bu şekilde 5-10 dakika bekletip süzdüm ve doğradım , bu şekilde ilk aşamasını hazırladım . 



ISIRGANOTLU BÖREK 
Malzemeler : 
İçi : 
6 adet yufka 
1 bağ ısırganotu
1 adet kurusoğan 
1 adet domates ( isteğe bağlı ) 
Yarım demet maydanoz 
1 küçük kase lor peyniri
3-4 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz 
Karabiber 
Sosu : 
2 adet yumurta
1 çay bardağı yoğurt 
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt 
Yapılışı : 
Soğanı ince doğrayıp , yağ ile birlikte pembeleştiriyoruz 
Üzerine domatesi küçük doğrayıp ekliyoruz , domates sotelendiğinde kullanıma hazır hale getirdiğimiz ısırganotlarını ekleyip , tuz , karabiberi katıp kavuruyoruz , kavurduğumuz ısırganotunu soğutup lor peyniri ve ince kıydığımız maydanozları ekleyip karıştırıyoruz 
Böreğin sosmalzemelerini bir kapta karıştırıyoruz . 
Tepsimize yağlı kağıt serip ilk yufkayı kenarından sarkacak şekilde seriyoruz , hazırladığımız sosdan sürüyoruz , diğer iki yufkayı kenarından sarkıtmadan serip , her seferinde üzerine sosu sürüyoruz , 3 katı hazırladığımızda hazırladığımız börek içini her yere eşit dağıtıyoruz , tekrar yufkaları tek tek serip , aralarına sos sürüyoruz , en son sarkan ilk yufkayıda üstte toplayıp sosumuzdan sürüyoruz 
190 derecede böreğimizi pişiriyoruz , ilk sıcaklığı çıktığında dilimleyip servis ediyoruz . 
Not : sos için büyük boy çay bardağı kullandım , market yufkaları kalın olduğu için yufkacıdan alınan yufka ile börekler daha lezzetli oluyor . 



adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.