26 Ocak 2017 Perşembe

ELMALI POĞAÇA

Elmalı poğaça tarifi
Elmalı poğaça nasıl yapılır
Elmalı kurabiye malzemeleri nelerdir
Elmalı poğaça yapılışı görsel detaylı anlatımı 




Güneşli fakat soğuk bir izmir gününden merhaba , 
Bugünlerde sabahları hep geç kalkmak istiyorum , böyle olduğunda işlerim yetişmiyor , aslında ömrüm boyunca  sabah güneşle bir uyanırken bu kış hep uyumak istedim , umarım kısa zamanda toparlarım , bugün nihayet erken kalkabildim , böyle olduğunda mutfakta hamurişlerine ayıracak vaktim oldu , bende güzel bir elmalı poğaça yaptım , ailecek içerisine elma giren hamurişlerini çok severiz . 



ELMALI POĞAÇA 
Malzemeler 
1 paket margarin ( oda ısısında ) 
Yarım çay bardağı sıvıyağ
1 adet yumurta 
1 yemek kaşığı yoğurt 
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu 
5 su bardağı kadar un ( kontrollü kullanıyoruz )
İç malzemeler 
4-5 adet elma 
3 yemek kaşığı şeker 
1 çay kaşığı tarçın 
Ceviz 
Yapılışı 
Elmaları soyup rendeliyoruz , tavada şeker ile pişiriyoruz , ocağı kapatıp tarçın ve ceviz ekleyip soğutuyoruz 
Kabımıza margarin , yoğurt, sıvıyağ ,yumurta , pudra şekeri karıştırıyoruz , un ve kabartma tozunu ekleyip ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğuruyoruz 
Hamuru merdaneyle açıp , yuvarlak şekilde kesiyoruz , elmalı harcımızdan koyup sandal şeklinde uçlarından kapatıyoruz 
Tepsiye dizdiğimiz poğaçaları 180 derecede , hafif pembeleşene kadar pişiriyoruz
Soğuduğunda üzerine pudra şekeri serpiyoruz . 
Not : bu ölçü ile 24 -25 adet kurabiye çıkmaktadır .









adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.