16 Ekim 2015 Cuma

BENEKLİ PASTA

En nefis kek tarifleri
Pasta tarifi
Pasta nasıl yapılır
Benekli pasta tarifi

İyi günler



Bu pastayı yıllar önce Sofra  dergisinde veya lezzet lezzet dergisinde görmüştüm . 
Ve çok beğenmiştim ,bütün dergilerimi taşınırken atınca şimdi hangi dergi olduğunu hatırlayamadım ve dergilerimi attığım için çok pişman oldum . Hatırlayan veya o sayısı elinde olan varsa yazın lütfen . 
Görsel olarak güzel bir pasta yapayım derken aklıma o pasta geldi ve bende ordan esinlendim , tarifi hiç bir şekilde hatırlayamadım ,fakat bu benekleri ve nasıl yapıldığını hiç unutmadım , bende kendi pandispanyamı , kremamı yaptım ve küçük benekleri kondurdum.
Sizde kendi pastanızı hazırlayıp  bu şekilde süsleyebilirsiniz . Küçük benekler yapabilirsiniz veya bu şekilde hazırladığımız şablonların üzerine kalp ,çiçek şekilleri yapabilirsiniz .
Gelelim tarife , dediğim gibi ben kendi pandispanya tarifimle  yaptım ,siz kendi pastanızada uygulayabilirsiniz.




BENEKLİ PASTA 
3 büyük boy yumurta 
2 türk kahvesi fincanı şeker 
1,5 yemek kaşığı kakao 
1 yemek kaşığı nişasta 
1 paket kabartma tozu 
Arasına : 
1 paket toz krema 
300 mililitre süt 
Keki ıslatmak için yarım su bardağı süt 
Ganaj: 
1,5 su bardağı süt 
1 yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı kakao
1,5 yemek kaşığı şeker 
40 gram çikolata
Benekler için 
30 gram beyaz çikolata 
160 gram bitter veya sütlü çikolata 



Hazırlanışı:
Önce şekerve yumurtayı çırpıyoruz ve diğer malzemelerimizi bir kapta karıştırıp yumurtave şeker karışımımıza ekliyoruz ve pandispanya hamurumuzu hazırlıyoruz.
Yağlı kağıt serdiğimiz çemberli kalıbımızda bu kekimizi pişiriyoruz.benİm kalıbım 22 santimetre çapındaydı
Soğuyan kekimizi düzgün kesmek için ip kullanarak ortadan kesiyoruz
Arasına sütle çırptığımız kremamızı koyup ,çemberi kekin çevresine tekrar takıyoruz
Bu sırada çikolata hariç ganaj malzemelerini pişirip ocağı kapatınca içine çikolatamızı atıyoruz
Ganajı blendırla 3-4 dakika çırpıyoruz
Hazırladığımız ganajı pastamızın üzerine sürüp ,kaşığın sırtıyla dalga şekilleri veriyoruz
Pastamızın yüksekliğini ve çevresini ölçüp bu ölçüde yağlı kağıttan şablon kesiyoruz
Ben buzdolabına uzunluğu sığmadığı için 2 parça olacak şekilde hazırladım 
Şablonumuza eşit aralıklarla benekler çiziyoruz
Yağlı kağıdı ters çeviriyoruz
Ve benmari usulü erittiğimiz çikolataya bu benekleri sürüyoruz ve dolapta soğutuyoruz
Soğuyan şablonu çıkartıp ,üzerine erittiğimiz çikolatamızı sürüyoruz 
Bu aşama biraz zorladı beni ,benekler yağlı kağıttan ayrılmaya başladı ,birde kullandığım çikolata cinsi zor sürüldü 
Beyaz çikolataları eritmeden sürüyoruz
Bu şablonu 3-4 dakika dolapta soğutup ( çok soğutmuyoruz kırılabilir ) pastamızın etrafına sarıyoruz
Pastamızı dolapta soğutuyoruz 
Dinlenen ve soğuyan pastanın çevresinden yağlı kağıdımızı dikkatli bir şekilde çıkartıyoruz .
Ben kağıt kaymasın deyip etrafınından ip geçirdim ,maalesef ipin izi birazcık belli oldu ,siz böyle bir şey yaparsanız dikkatli olun .

yuotube kanalıma  abone  olabilirsiniz










adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.