25 Mart 2016 Cuma

BURMA TATLISI

Burma tatlısı tarifi ve malzemeleri
Baklava nasıl yapılır , görsel detayları 
Gazete baklavası yapımı ve videolu detaylı anlatımı nasıldır 

İyi günler 



Evde açılan şerbetli tatlılar bana daha hafif ve lezzetli geliyor , bu şekilde düşündüğüm için hafta sonuna girmeden güzel bir şerbetli tatlı yaptım , daha önce kullandığım sarı burma ( kocakarı gerdanı ) tatlımın tarifi ile hazırladım , pekçok hamurişinde kullanabileceğimiz bir tarif , ben bu tarifle tuzlu hamurişleride yapıyorum . 



BURMA TATLISI : 
Malzemeler : 
1 çay bardağı yoğurt 
1 çay bardağı süt 
1 çay bardağı sıvıyağ
1 adet yumurta 
Yarım paket kabartma tozu 
1 yemek kaşığı sirke 
Un ( kontrollü kullanıyoruz ) 
İçi : 
Ceviz içi 
Açmak için : 
1 kase nişasta 
2 yemek kaşığı un 
Üzeri : 
100 gram tereyağ 
1 su bardağı sıvıyağ 
Şerbeti : 
3 su bardağı şeker 
3,5 su bardağı su 
3-4 damla limon suyu 
Yapılışı : 
Hamur için gerekli malzemeleri bir kaseye alıp , azar azar unu ekleyip yumuşak ve ele yapışmayan bir hamur yoğuruyoruz 
Cevizden büyük bezeler hazırlıyoruz , üzerini örtüp yarım saat , kırkbeş dakika dinlendiriyoruz 
Cevizleri irice dövüyoruz veya rondodan çekiyoruz , un ve nişastayı karıştırıyoruz 
Bezemizi alıp bolca nişasta karışımı ile açabileceğimiz kadar ince açıyoruz , üzerine ceviz serpip , oklavayla gevşek şekilde sarıyoruz 
Sardığımız yufkayı iki uçtan büzüp oklavanın içinden çıkartıyoruz , 3 parmak kalınlığında kesip , tepsimize diziyoruz , bütün bezeleri bu şekilde hazırlıyoruz 
Tereyağını eritip , üzerinde oluşan tortuyu kaşıkla alıyoruz ( çok tortu varsa süzebiliriz ) sıvıyağı ekliyoruz ve tatlının üzerine döküyoruz 
170 -180 derecede kızarana kadar pişiriyoruz 
Bu arada şerbetimizi kaynatıyoruz ve limon sıkıyoruz 
Tatlımız soğuyup , şerbetimiz oda ısısındayken döküyoruz , fıstıkla süslüyoruz 
Not : Bezemizi açarken küçük yırtılmalar olabilir , önemli değil , bezeleri daha büyük yapıp ,bu şekildede açılabilir , benim masam küçük olduğu için bezeleri küçük tuttum .

Youtube  kanalıma abone olabilirsiniz.







adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.