10 Mart 2016 Perşembe

PATLICANLI AÇMA BÖREK

Patlıcanlı kıymalı açma börek tarifi
Elde açma börek malzemeleri 
Arnavut böreği yapımı ve püf noktaları 
Göçmen böreği görsel yapılışı  ve detayları , videolu anlatımı 


İyi günler 



Bahardanmı bilmiyorum , iki gündür hiç birşey yapasım yok . Hatta bugün paylaşacağım böreği iki gün önce yaptım , fakat içimden ne bilgisayar başına oturmak nede telefonu elime almak gelmedi ,  tembellikmi , yorgunlukmu adı herneyse biran evvel biter umarım . Oysa baharları severim ben , canlandırır , hayat dolu olur içim . 
Bugün dediğim gibi çok severek yaptığım ve anında biten bir börek tarifi paylaşmak istedim , patlıcanlı böreğin her türlüsünü keyifle yaparım , böreği porsiyonluk olarak yaptım ama tek parça olarakta yapılabilir . Börek hamurunu küçük açtığım için yağlı kağıt üzerinde açtım ve sardım , temiz bir örtü üzerinde yine aynı işlem yapılabilir .


PATLICANLI AÇMA BÖREK 
Malzemeler : 
4 su bardağı un 
2 yemek kaşığı sıvıyağ 
1 yemek kaşığı sirke
2 çay kaşığı tuz 
Ilık su 
İçi : 
3 adet patlıcan
150 gram kıyma
1 adet kuru soğan 
1 adet domates 
4-5 dal maydanoz 
4-5 yemek kaşığı sıvıyağ 
Tuz 
Karabiber 
Üzeri : 
1 dolu yemek kaşığı tereyağ 
1 çay bardağı sıvıyağ 
Yapılışı : 
Unu derin bir kaba alıyoruz , tuz , yağ , sirkeyi koyup , azar azar ılık suyu ekleyip , yumuşak , ele yapışmayan bir hamur yoğuruyoruz , yoğurduğumuz hamurun üzerini örtüp , 1 saate yakın dinlenmeye bırakıyoruz 
Patlıcanları alacalı soyup , küçük küpler halinde doğruyoruz , soğanları yemeklik doğruyoruz , tenceremize yağımızı koyup , üzerine kıyma , patlıcan ve soğanı koyuyoruz , kapağını kapatıp kısık ateşte kavuruyoruz , patlıcanlar piştiğinde küp şeklinde doğradığımız domatesleri , tuzu ekleyip , ocakta 5 dakika daha pişiriyoruz , ocaktan alıp , ince kıydığımız maydanozları ve karabiberi ekliyoruz , soğumaya bırakıyoruz 
Tereyağını eritip , sıvıyağı üzerine ekliyoruz 
Hamurumuzu 9 parçaya bölüyoruz , ilk bezeyi tabak kadar açıp üzerine yağ sürüyoruz , diğer bezemizide bu şekilde açıp ,yağ sürdüğümüz bezenin üzerine koyuyoruz ve onuda yağlıyoruz , bütün bezelerimizi bu şekilde açıyoruz ve yağlıyoruz , üzerini örtüp yarım saat dinlendiriyoruz 
Dinlenen ilk bezeyi alıyoruz , bir örtünün üzerinde her tarafından küçük hareketlerle çekip açıyoruz , üzerine kaşığın ucuyla çok az yağ damlatıyoruz , uç kısmına patlıcanlı harcımızı koyup ,örtümüzün ucundan kaldırarak böreğimizi rulo sarıyoruz . İki ucundan tutup hafif sallıyoruz ve gül şeklinde kendi etrafında sarıyoruz , bütün bezeleri bu şekilde sarıp , üzerine çok az yağ sürüyoruz 
190 derece ısıttığımız fırında pişiriyoruz , ılık servis ediyoruz .
Not : Ben hamuru yağlı kağıt üzerinde açtım , örtü üzerinde açılabilir , farklı harçlar kullanılabilir , yağ miktarı duruma göre farklılık gösterebilir .

Youtube kanalıma abone olabilirsiniz







adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.