17 Aralık 2015 Perşembe

EKMEK KADAYIFI ( Vişneli)

Ekmek kadayıfı tarifi
Ekmek kadayıfı yapılışı




İyi günler
Ekmek kadayıfı benim en sevdiğim tatlılardan birtanesidir , ekmek kadayıfı boy boy satılıyor , ben en küçük boy olanı 170 gr 'lığı aldım , eğer sizde çok kalabalık değilseniz küçük boy tavsiye ederim , oldukça bereketli ,şerbeti çektikçe zaten çokça büyüyen bir tatlımız olacak , oda herkese fazlasıyla yeter  tepsimizse ekmek kadayıfından büyük olmalı , hem büyüdükçe sığsın , hemde şerbet piştikçe sağa sola sıçrayıp heryeri kirletmesin , ben bir miktar vişne kattım , siz katmayabilirsiniz .



Ekmek Kadayıfı 
1 adet ekmek kadayıfı ( 170 gr) 
4,5 su bardağı şeker 
1 litre su 
3 damla limon suyu
1 su bardağı vişne
Yapılışı: 
Ekmek kadayıfımızı tepsimize koyup üzerini geçecek kadar su ekliyoruz 
Bu şekilde kadayıfımız yumuşayana kadar bekletiyoruz 
Sonrasında kalan suyumuzu iyice süzüyoruz , hatta kağıt havluyla çok bastırmadan suyunu çektirebiliriz  Şekerimizin 1 su bardağını , tenceremizde yakmadan karamelize ediyoruz 
Üzerine su ekleyip , kalan 3,5 sb şekeri ve vişneyi ekliyoruz 
Şerbeti kaynatıp , limon sıkıp şerbeti kapatıyoruz 
Şerbeti tepsimizdeki tatlımıza kepçeyle döküyoruz , kısık ateşte çevire çevire şerbeti çektiriyoruz 
Tatlımızın şerbetini eşit çekmesi için ilk 5 dakikanın sonunda tatlımızın ortasına bıçakla artı işareti çiziyoruz 
Üzerinde bir kaç yere çöp şiş takıyoruz 
Kaşıkla kenardaki şerbeti tatlımızın üzerine döküp , bütün şerbeti çektiriyoruz , 



adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.