26 Şubat 2016 Cuma

ACIKALI KELEBEK ÇÖREK

Kelebek çörek tarifi ve püf noktaları
Kelebek çörek nasıl yapılır ve yapım aşamaları nelerdir 
Kelebek çörek malzemeleri ve görsel anlatımlı yapım aşamaları nelerdir 
Acıkalı poğaça tarifi nedir 
Acıkalı kelebek çörek yapılışı ve yapılışı nasıldır 



İyi günler 



Bugün epeydir aklımda olan acıkalı çörek yaptım . Acıka kırmızı biber , ceviz , biber salçası , sarımsak ve çeşitli baharatlarla yapılan bir çeşit kahvaltılıktır . Acıka oldukça iştah acıcı bir özelliktedir . Bu enfes kahvaltılığı bende hamurişlerinde kullandım ve ortaya harika bir lezzet çıktı . Tarifimiz oldukça kolay , pek çok mayalı hamurişinde kullanılan malzemelerle yapılıyor . Ben şekil olarak kelebek şeklini verdim ve çok yakıştılar . 




ACIKALI KELEBEK ÇÖREK 
Malzemeler : 
1 çay bardağı sıvıyağ 
1 çay bardağı süt 
2 yemek kaşığı yoğurt 
1 adet yumurta akı ( sarısı üzerine ) 
1 çay kaşığı tuz 
1 çay kaşığı şeker 
1 paket instant maya 
Aldığı kadar un ( ben 4 su bardağı kullandım ) 
İçi : 
1 küçük kase acıka 
1 küçük kase ince dövülmüş ceviz içi 
Üzeri : 
Mavi haşhaş 
Yapılışı : 
Kabımıza sıvıyağ , süt , yoğurt , yumurta akını , şeker , tuz alıp karıştırıyor , üzerine maya ve unumuzu kontrollü ekleyerek , ele yapışmayan bir hamur yoğuruyoruz 
Hamurumuzun üzerine kapatıp 40 dakika kadar mayalandırıyoruz 
Mayalanan hamurumuzu mandalinadan küçük parçalara ayırıyoruz ( 12 -13 adet oldu ) 
Elimizle hafif vurarak kareye yakın şekilde açıyoruz , üzerine acıkayı sürüyoruz ,cevizimizden serpiyoruz, rulo yapıyoruz , hafif sallayıp , uzatıyoruz ,uçlarından büküyoruz ve çeviriyoruz ortasında 1,5 - 2 cm bırakacak şekilde bıçakla kesiyoruz ve tepsimize koyup kestiğimiz kısımları kanat şeklinde açıyoruz 
Bütün bezelerimizi aynı şekilde hazırlayıp , yumurta sarımızı sürüyoruz , ortasına az haşhaş serpiyoruz , önceden ısıttığımız 180 derece fırında pişiriyoruz .
Not : kelebek şekli yaparken ortada 1,5 -2 cm boşluk bırakırsak , pişerken kabaran orta kısımda kopma olmaz , ben acıkalı yaptım fakat zeytin ezmeli , haşhaş ezmeli ,biber salçalı ve daha pek çok çeşitli yapılabilir . 

kanalıma abone olarak  diğer videolarımı izleyebilirsiniz





adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.