17 Şubat 2016 Çarşamba

BÜLBÜL YUVASI


Bülbül yuvası tatlısı nasıl yapılır 
Bülbül yuvası tarifi 
Bülbül yuvası tatlısı resimli anlatımı ve görsel yapılış detayları 
Bülbül yuvası tatlısı nasıl yapılır , püf noktaları nelerdir 

Merhabalar 
Bülbül yuvası tatlısı benim yapmaktan keyif aldığım bir tatlı , çoğu kişinin gözünde büyüsede aslında çok pratik , yapmanın zevkli olduğu bir tatlı , ben birde böyle fotoğraflayınca , bu sefer dahada çok beğendim . 
Bu tatlıyı büyük bezeler şeklinde yapıp 4 e bölüp saracağımız gibi , benim gibi tek tek yapıpda sarabilirsiniz . Ben bu tarifi daha önce paylaşmıştım , hem burada , hem instagram hesabımda , fakat o yayınımı ne yazıkki silmek zorunda kaldım , silmediğim fotoğraflarımı araştırıp , farklı açılardan çekilmiş bir kaç kare tekrar bulunca tarifimi tekrar paylaşıyorum . Dediğim gibi çok kolay , yapımıda çok basit bir tarif , oldukçada lezzetli oluyor , yapmanızı tavsiye ederim .



Bülbül Yuvası Tatlısı 
Hamur malzemeleri : 
1 adet yumurta 
1 türk kahvesi fincanı yoğurt
1 tepeleme yemek kaşığı margarin ( oda ısısında ) 
2 yemek kaşığı sıvıyağ 
1 yemek kaşığı sirke
1 tutam tuz 
Aldığı kadar un 
Üzerine : 
125 gram tereyağ 
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ
Şerbeti : 
2,5 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su 
3-4 damla limon 
İçi için : 
Ceviz 
Açmak için : 
Nişasta 
1 -2 yemek kaşığı Un 
Yapılışı : 
Hamur malzemelerini bir kaba alıp ,ele yapışmayacak bir hamur yoğuruyoruz 
Hamurumuzu buzdolabı poşetine koyup , serin bir ortamda yarım saat kadar dinlendiriyoruz 
Cevizlerimizi ince olacak şekilde havandan geçiriyoruz , veya rondoda çekiyoruz 
Şerbetimizi kaynatmak için şekerimizi ve suyumuzu bir tencereye koyup kaynatıyoruz ,kaynadığında limon suyumuzu içerisine ekliyoruz 
Tereyağımızı eritiyoruz üzerinde oluşan köpükleri kaşıkla alıyoruz ( ben garanti olması için tereyağını 2 kere süzgeçten geçirip , dipte oluşan tortularıda süzmüş oldum ) 
Hamurumuz dinlendiğinde ,cevizden daha küçük bezelere yapıyoruz ( 25 adet çıktı ) 
Bezelerimizi tek tek bolca nişastave un karışımımızla açıyoruz 
Açtığımız bezemizin üzerine ceviz serpiyoruz ,oklava ile kenardan başlayıp sarıyoruz ,sardığımız yufkanın ucundan 2 cm kadar bırakıyoruz 
Sardığımız bezemizin iki ucundan ortaya doğru büzüp ,oklavamızı içinden nazikçe çekiyoruz 
Bülbül yuvamızı uc kısmından 2 cm bıraktığımız kısmı ortada kalacak şekilde birleştiriyoruz 
Hazırladığımız bütün bezelerimizi aynı şekilde yapıp hazırlıyoruz ve tepsimize diziyoruz 
Tatlımızın üzerlerine  hazırladığımız yağımızı  döküyoruz 
Önceden 150 derece ısıttığımız fırında ,ağır ağır tamamen kurutarak çıtır çıtır olacak şekilde pişiriyoruz Tatlımızın piştiğinde ilk sıcaklığı çıkınca ,oda ısısına getirdiğimiz  şerbetimizi döküyoruz 
Bülbül yuvamız şerbetini çekince üzerini ceviz , fıstık gibi malzemelerle süslüyoruz 
NOT :Tatlımızı çok çıtır çıtır yemeyi sevmiyorsak ,170 -180 derecede daha kısa süredede pişirebiliriz

adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.