12 Şubat 2016 Cuma

KADIBOĞAN (REVANİYE) TATLISI

Kadıboğan ( revaniye ) tarifinin resimli görsel anlatımı ve detayları nelerdir
Kadıboğan ( revaniye ) tatlısının malzemeleri nelerdir
Kadıboğan ( revaniye ) tatlısı nasıl yapılır 
Kadıboğan ( revaniye ) tatlısı yapım aşamaları nelerdir 
Kadıboğan (revaniye ) tatlısının tarifi 


İyi günler 



Uzun zamandır aklımda olan ve sizinle paylaşmayı çok istediğim Kadıboğan ( Revaniye ) tatlısının tarifi 'ni nihayet bugün  paylaşabileceğim .
Aslında ben bu tarifi hazırlamak için dün mutfağa girmiş , mutfaktan yalancı tiramisu tatlısı yapıp çıkmıştım , hatta yalancı tiramisu tatlımın tarifini dün size anlatırken başka tarif için niyetlendiğimden bahsetmiştim . 
Bu tarifi yıllar önce yayınlanan Lezzet dergi 'sinin sayılarından birinden almıştım , sanırım 2010 veya 2011 yıllarına ait bir sayılardan birisiydi. 
Kadıboğan ( revaniye ) tatlısını deneme sebeplerimin başında  pratik olması , az bir malzemeyle yapılabilmesi ve isminin güzelliği beni etkiledi , kendimce baya düşündüm bu tatlı neden bu ismi almıştır diye , hatta hikayeler , senaryolar yazdım , heralde kadının biri yerken boğazında kalmıştıda bu adı vermişlerdi .
Hamurunda 1 paket margarin ve un ile yapılan tatlımızı süslemek bizim zevkimize kalmış , Lezzet dergisi  kadıboğan tatlısını kaymak ile servis etmişti , bense krem şanti ve çilek kullandım , yine bahsetmeden geçemeyeceğim noktalardan biriside tarifte tatlımız 2 su bardağı un ile yoğurulmuş olmasına rağmen , ben 200 ml 'lik standart su bardakları ile 3 su bardağı un kullandım , bu yüzden unu kontrollü kullanmakta fayda var .



Gelelim Kadıboğan ( Revaniye ) tatlımızın tarifine ; 




KADI BOĞAN ( REVANİYE ) 
Malzemeler : 
1 paket oda ısısında margarin ( 250 gram ) 
3 su bardağı un ( kontrollü kullanıyoruz ) 
Şerbeti : 
2,5 su bardağı su 
500 gram şeker 
4-5 damla limon suyu 
Süslemek için : 
Yarım bardak soğuk süt 
1 poşet krem şanti 
Meyve 
Antep fıstığı 
Fındık 
( veya kaymak ) 
Yapılışı : 
Şekerimizi tenceremize koyuyoruz , üzerine suyumuzu koyup kısık ateşte kaynatıyoruz , 5 dakika sonra limon suyunu ekleyip 3-4 dakika sonra ocağı kapatıyoruz , şerbetimizi oda ısısına gelmesi için kaldırıyoruz 
Margarinimize , unumuzu azar azar ekleyip , ele yapışmayan bir hamur yoğuruyoruz 
Hamurdan cevizden az büyük parçalar koparıp yuvarayıp , tepsimize diziyoruz 
Bütün hamurlar bitince , pişerken ortası kabarmaması için tatlılarımızın üzerine elimizle , şişe kapağıyla veya benim gibi havanla bastırıyoruz 
180 derece ısıttığımız fırında pişiriyoruz , ilk sıcaklığı çıktığında şerbetimizi döküyoruz ve çekmesini bekliyoruz 
Krem şantimizi soğuk sütümüz ile çırpıyoruz , krema torbamıza koyuyoruz ve şerbetini çeken tatlılarımızın ortalarına sıkıyoruz , çilek ve nane yaprağı ile süslüyoruz 
Dolapta soğuttuğumuz tatlımızı servis ediyoruz 
Not : Tarif Lezzet dergisine ait , dergide 2 su bardağı un kullanılmıştı , 3 su bardağı unu kaldırıyor , hamurunda un ve margarin olduğu için pişerken rengi beyaza yakın kalıyor , ben 30 dakika pişirdim , yeterli geliyor . Krem şanti yerine Lezzet dergisindeki gibi kaymaklafa servis edilebilir . 

yuotube kanalıma   abone olabilirsiniz




















adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.