17 Şubat 2016 Çarşamba

LÖMBEDEK TATLISI

Lömbedek tatlısı nasıl yapılır
Lömbedek tatlısı tarifi , yapılışı ve püf noktaları nelerdir 
Lömbedek tatlısı malzemeleri 


İyi akşamlar 
Böyle  en kolayından şahane bir tatlı yapmaya ne dersiniz . Bu tatlımız benim bildiğim kadarıyla yöresel olarak yapılan bir tatlı , her evde rahatlıkla bulunan malzemelerle kolaylıkla yapılabilir. Yöresel tatların genelllikle çok ilginç isimleri oluyor bu tatlımızında enteresan bir ismi var .Bu tatlımızın ismi lömbedek tatlısı , açıkcası bana ismi ilginç geldi , ben yöresel tatları sizinle paylaşmadan önce genelde kısa bir araştırma yapıyorum , nedir , ne değildir diye , fakat bu tatlı hakkında çok az bilgi bulabildim.Bulgaristana ait olduğu veya Pomak' ların yöresel tatlıları olduğu hakkında kısa bilgiler edindim , dediğim gibi enteresan bir ismi var .
Ben farklı tarifleri burada paylaşmak istediğimden , çabuk bitmesi için  bu sefer yarım ölçü yaptım , oldukça bereketli olan tatlımızın siz tam ölçü yapabilirsiniz , tarif tam ölçüdür .




LÖMBEDEK TATLISI 
Hamuru için : 
2 adet yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
2 paket kabartma tozu
4 su bardağı un
Şerbeti : 
4 su bardağı tozşeker
4,5 su bardağı su
üzeri için:
Kaymak
Fıstık ,fındık ,ceviz 
Hazırlanışı : 
Büyükce bir kapta malzemelerimizi karıştırıp yumuşak ele yapışmayan bir hamur yoğuruyoruz ( hamurumuza istiyorsak 1 paket vanilya katabiliriz ) 
Hamurumuzdan cevizden daha küçük bezeler yapıp yuvarlıyoruz 
Fırın tepsimizi yağlayıp tatlımızı tepsiye  diziyoruz
Önceden ısıttığımız 180 derece fırında tatlımızı pişiriyoruz 
Şerbetimizi hazırlıyoruz , su ve şekerimizi kaynatmadan suyun içerisinde şekerimizi eritiyoruz 
Tatlımız piştiğinde fırından  çıkartıyoruz , tatlımızın üzerine şerbetimizi hiç bekletmeden döküyoruz
Şerbetini döktüğümüz tatlımızı tekrar fırına verip ,fırının kapağını kapatıyor ve tatlılarımızı fırında 5 dakika daha tutup  , şerbetini çekmesini sağlıyoruz 
Hazırladığımız tatlımızı soğutuyoruz 
Üzerini fındık ,fıstık ,ceviz , kaymak ,hindistan cevizi  gibi malzemelerle süslüyoruz.

adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.