20 Eylül 2015 Pazar

AKSARAY TAVA

Aksaray tava tarifi
Aksaray tava nasıl yapılır
Aksaray tava yapılışı
Aksaray tava malzemeleri

İyi akşamlar




Epeydir tepsi şeklinde güveç kabı istiyordum , izmirden dönerken istediğim boyutlarda rastladım 2 türlü vardı içi sırlanmış ki bunlar hemen kullanıma hazır , birde fırınlanması gereken vardı , sırlı olanların kurşun içerme ihtimalini duyduğum için  bende fırınlanan kabı aldım ,fakat az zahmetli geldi, aldığım  bayan , kullanmadan önce yıkamamamı , bezle silip , içini yağlamamı ve fırınlatmamı söyledi ,bu işin zor kısmı fırınlatmaktı , nihayet fırınlattık ve bende sabırsızlıkla beklediğim güveç tepsimi kullanıyorum 
İlk tarifimse Aksaray Tava , bu yemek Aksarayda yapılan yöresel yemeklerden bir tanesidir  benzer tarifler pekçok yörede farklı isimle yapılıyor. 



AKSARAY TAVA 
Yapılışı
750 gr kuzu arka kol 
2 kabuğu soyulmuş iri domates 
5-6 sivri biber 
2 kuru soğan 
2 sarımsak 
tuz 
karabiber ( bir parça kuyruk yağı , ben katmadım )
Yapılışı
Bütün malzemeleri  harmanlayıp , güveç tepsimize koyuyoruz 
Önce yağlı kağıtla , ardından alüminyum folyoyla kapatıp ,200 derecede 1 -1,5 saat pişiriyoruz.


adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.