10 Eylül 2015 Perşembe

GELİN KIZ HELVASI

Gelin kız helvası tarifi
Gelin kız helvası elazığ yöresi
Gelin kız helvası yapılışı
Saray helvası tarifi
Saray helvası yapılışı

    İyi günler herkese.
Farklı lezzetler özelliklede yöresel lezzetleri denemeyi çok seviyorum .Fakat yaparken bazende çekiniyorum ya yanlış yaparsam diye , çünkü yıllarca hatta bazıları yüzyıllarca önce yapılan tatları yaptığında o yörenin insanları kadar güzel yapmak imkansız oluyor, hatta bazen işi abartıp orada bir kaç yıl yaşayıp bu tatları en doğru yerde öğrenme isteği oluşuyor bende, tabiki bu imkansız birşey ama öğrenmek için karşımıza pek çok kez güzel fırsatlar çıkıyor . İşte bu tarifte benim karşıma çıkan fırsatı kaçırmayıp öğrendiğim bir tarif. Bu tarife çok sevdiğim bir arkadaşımdan öğrendim.Hem çok kolay hem çok lezzetli , biz kahvemizi içerken arkadaşımızın bize çok kısa sürede yapıp, şaşırttığı muhteşem bir helva.
Helva yaptığımızda malzemeler benzer olsada, gerek pişirme teknikleri veya izlenilen bir kaç farklı yolla çeşit çeşit helva yapıyoruz, buda işte onlardan bir tanesi.
Helva özellikle ortadoğu ülkeleri ve türk mutfağında irmik helvası ve un helvası olarak sıklıkla yapılıyor.
Ana malzemeler ise genelde un , irmik, yağ, şeker, kaymaktır.
Kültürümüzde yaygın olarak kullanılır doğumlarda, ölümlerde, askere giderken,okula başlayan çocuklar için yapılır. İşte bu helvada arkadaşımdan öğrendiğm kadarıyla, işte tam böyle bir gelenekte yapılıyormuş. Arkadaşım Elazığlı bu helva orada ve Malatyada çok yapılırmış, adıda GELİN KIZ HELVASI 'ymış bu helvayı kızlar gelin giderken damat evine götürürmüş ,bu muhteşem tadın hikayesini ben çok sevdim ve sizlede paylaşmak istedim , ben bana aktarıldığı kadar biliyorum tabiki , bu adetide , tarifide gelelim tarife.




 GELİN KIZ HELVASI 
Malzemeler 
150 gr margarin 
yarım bardak sıvıyağ 
3 su bardağı un 
Yarım bardaktan bir parmak fazla toz şeker 
Bir avuç badem 
Margarin eritilir , içerisine sıvıyağ eklenir, daha sonra  unu ekleyip, unu kısık ateşte kavurmaya başlıyoruz. 
Önce dağınık olarak kavrulan un zamanla toparlanmaya ve en son olarak yağını dışarı vermeye başlayacak ( kusacak ) , bu aşamada yarım bardaktan fazla şekeri kavrulan una ekliyoruz ve hızla karıştırıyoruz , ocağımızı kapatıp , tabağımıza yayıyoruz , ben şekli düzgün olsun ve kolay çıksın diye yağlı kağıt serdiğim çemberli kalıbıma yaydım , ve üzerini ise sıcak suyla ıslatıp kabuklarını soyduğum bademle süsledim.
Soğuttuğumuz helvamızı dilimleyip veya kırarak servis ediyoruz. 







Arkadaşım bu helvayı acı badem ile süslemişti ben acı bademi bulamadığım için tatlı bademle süsledim. 

adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.