12 Eylül 2015 Cumartesi

ARMUTLU TART

Armutlu tart tarifi
Armutlu tart nasıl yapılır
Armutlu tart malzemeleri

İyi günler
Günlerdir hava çok sıcak , sanırım soğuklar birden bastıracak . Bu gün burada her ne kadar yağmur yağsada havada aşırı bir nem var , yapış , yapış , nefes almakta bile insanı zorluyor . Ne kadar sıcak diye söylensemde ben soğuk havaları hiç sevmediğimi geçen kış anladım , izmirden soğuk bir şehre taşınınca kışın ilklerime kadar dondum resmen . Yaşadığımız son güzel havaların tadını çıkartayım bari .
Bugün Farklı bir şeyler yapayım dedim ve dolapta bolca armut olduğunu gördüm . Dün alışverişe gittiğimde  porland da bu kalıbı farkettim ,ne zamandır bu şekilde bir tart kalıbı arıyordum , tam istediğim kalıp dedim ve aldım bugünse Armutlu Tart yaptım , kalıptan kolay çıkarmı diye şüphelerim vardı , gördümki çokda kolay çıktı almak isteyenlerede gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim . Tartımızsa oldukça lezzetli oldu ,hafif mayhoş bi tadı var , çayın yanına yakıştı doğrusu .
Gelelim tarife 




ARMUTLU TART 
Tart hamuru 
125 gr tereyağ 
1 yemek kaşığı yoğurt
4 yemek kaşığı şeker 
1 yumurta 
1 paket vanilin 
 yarım paket kabartma tozu 
300 gr un
Kek hamuru 
2 yumurta 
3 yemek kaşığı şeker 
50 gram eritilmiş tereyağ 
Yarım paket kabartma tozu 
3 dolu yemek kaşığı un 
1 paket vanilin 
2 yemek kaşığı file badem 
Üstü 
Ve 2 -3 armut 
2 yemek kaşığı toz şeker 
1 yemek kaşığı file badem 
Yapılışı :
Tart malzemeleri ile  elimize yapışmayacak yumuşak bir hamur yoğuruyoruz , 1 saat buzdolabında dinlendirip , hamurumuzu açıp , yağladığımız tepsimize yayıyoruz , kabarmasın diye çatalla tabanını deliyoruz , 160 derece fırında 8 dakika hafif pişiriyoruz .
Diğer tarafta yumurtayı  , şekerle çırpıyoruz  ,  erittiğimiz tereyağ ,  kabartma tozu , un ,  vanilin , file bademle hamurumuzu kek hamuru gibi hazırlıyoruz , bu hamuru fırından çıkarttığımız tartımızın üzerine döküp , dilimlediğimiz armutları , üzerine yerleştiriyoruz ve üstlerine file badem , birazda şeker serpiyoruz , 170 derecede hamurumuzun içi kürdanla temiz çıkana kadar pişiriyoruz , ben fırından çıktıklarında armutlar parlak görünsün diye her birinin üzerine  fındık kadar tereyağ koydum 
Afiyetle





adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.