3 Kasım 2015 Salı

BOL YEŞİLLİKLİ AÇMA

Açma tarifi
Açma nasıl yapılır
Açma yapım aşamaları
En lezzetli poğaça tarifi
İyi günler


İnstagram hesabımdaki tarifleri buraya geçirmeye çalışıyorum . Buraya fotoğrafları atamadığım içinde ,elimdeki fotoğrafları silemedim , şimdide sıkça yaptığım bir açma tarifini veriyorum . 
Tarif ve yapım şekli bana ait , açma dedim ama poğaçayada benziyor ,ben ne isim vereyim bilemedim .




PEYNİRLİ BOL YEŞLLİKLİ AÇMA 
Hamuru :
2 sb oda ısısında süt 
1,5 sb sıvıyağ 
1 yumurtanın beyazı ( sarısı üzerine ) 
1,5 çay kaşığı tuz 
1 tatlı kaşığı şeker 
Yarım paket yaş maya 
Aldığı kadar un 
İçi : 
1 dal taze soğan 
Yarım bağ maydonoz
3-4 dal taze nane
Yarım kalıp beyaz peynir 
Yapılışı : 
Hamur için malzemelerimizle ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğuruyoruz .
Üzerini kapatıp 1 saat mayalandırıyoruz 
Mayalanan hamurumuzu tekrar yoğurup havasını alıyoruz ve 12 parçaya bölüyoruz 
Beyaz peynirimize taze soğan , maydonoz ve taze nanemizi çok ince kıyıp ekliyoruz ve peynirimizi yoğuruyoruz 
Yoğurduğumuz peynirimizi 12 parçaya bölüp yuvarlıyoruz 
Bezemizi rulo yapıyoruz , uç kısmına peynir topumuzu koyup , hamuru etrafında sarıyoruz en ucunu altına saklıyoruz 
Bütün bezelerinizi bu şekilde hazırlayıp , peynir olan orta kısma parmağımızla bastırıyoruz 
Açmalarımızın üzerine yumurta sarısı sürüp 
Peynir koyduğumuz orta kısma çörekotu döküyoruz 
200 derece ısıtılmış fırında pişiriyoruz 



adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.