18 Kasım 2015 Çarşamba

KEDİDİLLİ İRMİK TATLISI

Kedidilli irmik tatlısı tarifi
İrmik tatlısı yapılışı
Sütlü irmik tatlısı nasıl yapılır


İyi günler



Ben sütlü tatlıları çok severim ,özellikle irmikli sütlü tatlısını yapmak bana keyif verir.Çünkü bu tatlı ile istediğim şekilde tatlı hazırlayabilirim ,çok kolay şekle girip ,hayal ettiğin herşeyi bu tatlıda uygulayabilirsiniz .işte bende böyle farklı bir görselliğe sahip tatlı hazırlayayım dediğimde hemen aklıma irmik tatlısı geldi ve irmik tatlısına farklı bir yorum kattım , tatlının etrafını kedidilleriyle kafes gibi sardım ,biliyordumki bu tatlı kesildiğinde akmadan ,dağılmadan kalıp gibi duracaktı .Eğer sizde görünüş olarakta oldukça güzel bir tatlı hazırlamak isterseniz tarif burada .


KEDİDİLLİ İRMİK TATLISI 
1,5 paket kedidili bisküvi 
1 litre süt
9 yemek kaşığı irmik
5 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tereyağ
1 poşet toz kremşanti
1 su bardağı şeftali aromalı soğuk çay

Üzeri: 
2 adet şeftali
1 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı nişasta 
Yarım su bardağı su
Süslemek için 
Çakıltaşı çikolata 
Hazırlanışı
Kedidillerini şeftali aromalı soğuk çaya batırıp ,çemberli kalıbımızın çevresine diziyoruz 
Diğer tarafta süte , irmik , şeker ( şeker miktarı biraz daha artırılabilir ) ekleyip pişiriyoruz 
Pişince tereyağ , toz kremşanti ekleyip , karıştırıp kedidillerini dizdiğimiz kalıbımıza döküyoruz ,
Kedidillerinin uç kısımlarını kırmadan tatlımızın üzerine çeviriyoruz (bu sırada ben her birinin uç kısmına birer tatlı kaşığı şeftali aromalı soğuk çayımızdan döktüm )
Tatlımızın üzerini kapatıp dolapta soğutuyoruz
Şeftaliyi soyup , rondodan geçiriyoruz 
Şeker , nişasta ve su ile şeftalilerimizi karıştırıp pişiriyoruz 
Pişirdiğimiz şeftalili pelteyi soğuyan tatlımızın orta kısmına döküyoruz
Fıstık ve çakıltaşı çikolata ile süslüyoruz .



adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.