23 Kasım 2015 Pazartesi

TİRAMİSU

Tiramisu tarifi
Tiramisu nasıl yapılır
İyi günler
Hafta sonu yoğun olduğum için yeni tarif ekleyemedim , sabah ilk işim oğlum uyurken tiramisu yapmak oldu. Bizim evde kremalı tarifleri  çok seven bir oğlum olduğu için bende tiramisum dinlenebilsin ve oğlum parçalamasın diye bu saate kadar sakladım .
Az evvel fotoğraflarken evde pasta olduğunu görünce mutluluğu görülmeye değerdi.Hem çok sevdiği ,hemde onunda kilo almasını çok istemediğim için sınırlı yapmaya çalışıyorum .
Bu tarif tam olarak yılını hatırlamasamda 2001 veya 2002 yılına ait sofra dergisine ait ,dergilerimi taşınırken attığım için ay olarak maalesef  hatırlamıyorum .
Deneyip beğendiğim ve sıkça yaptığım tariflerimi tarif defterime kaydettiğim içinse çok mutlu oluyorum ,neyseki onlar elimde diyorum .Bu tarifi dergide gördüğümde oldukça pratik geldi bana , tiramisuyu ise o zamanlar evde yapan çok tanıdığım yoktu ,tarifin kolay ve ulaşılır malzemelerden olması dolayısıyla o zamanlar pek çok arkadaşımda tarifi benden aldı . Benim ilk yaptığım tiramisu tarifiydi .






























TİRAMİSU

1 kakaolu pasta tabanı 
1 nescafe  fincan sıcak su 
2 çorba kaşığı şeker 
2 çorba kaşığı nescafe
1 çay kaşığı türk kahvesi
1 çay kaşığı kakao

Kreması : 
4 su bardağı süt  
1 yumurta 
200 gram labne peyniri
3 türk kahvesi fincanı un 
3 türk kahvesi fincanı şeker 

Üzeri: 
1 tatlı kaşığı kakao 
1 tatlı kaşığı türk kahvesi 





























Yapılışı : 
Su , şeker, kakao, nescafe, türk kahvesini hep birlikte karıştırıyoruz 
Pasta tabanını hazırladığımız sosla ıslatıyoruz 
Krema için , un, şeker, yumurtaya ,sütü topaklanmaması için yavaşça ekleyip  pişiriyoruz
Karıştırarak biraz soğutuyoruz ,içerisine labne peynirimizi katıyoruz ,mikserde çırpıyoruz
Pasta tabanımızın ilk katına kremamızı sürüyoruz 
Üzerine diğer katıda koyup tekrar kremayla kaplıyoruz 
En son kakao ve türk kahvemizi karıştırıp ,pastamızın üzerine serpiyoruz
Buzdolabında 4-5 saat soğutup ,dinlendiriyoruz .
Not : Tiramisu pastamızın daha muntazam durması için , pasta tabanını ,aynı ölçüdeki çemberli kalıba yerleştirip hazırladım , eğer çemberli kalıp kullanmazsanız kenarınıda krema ile kaplayabilirsiniz .






adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.