29 Kasım 2015 Pazar

KREPLİ KÖFTE

Krep köfte tarifi
Krep köfte nasıl yapılır
Krepli köfte malzemeleri
Krepli köfte yapılışı




İyi günler 
Bu güzel pazar gününden herkese selamlar 
Haftalardır çok güzel olan havalar , bugün soğumaya başlamış .İlk defa kışın geldiğini bugün hissettim .
Kış benim çok sevmediğim aylardan birisi ,bu mevsimi en çok resimlerde ,tablolarda vede kartpostallarda seviyorum . Yeni yıl yaklaşmakta olduğu için bugün girdiğim her mağaza kış ve yeniyıl temalıydı.
Bu gün kızımla kahvaltımızı dışarda yaptık ve dışardaki masalardan birisinin sokakta yaşayan bir çocuğa yardımcı olup kahvaltı aldığını gördük ,bu duruma çok üzüldüm . Soğuk ve kış en çok evsizleri ,yakacağı olmayanları vuruyor galiba .
Bu hayatta mutlu olmamız için ne kadar çok sebeplerimiz var ,ben bugün bunları düşündüm .


KREPLİ KÖFTE
2 yumurta 
2 su bardağı süt 
1 yemek kaşığı  sıvıyağ
Tuz 
Un ( krep kıvamında olacak kadar ) 
Köfte: 
400 gram kıyma 
1 büyük kuru soğan 
3 yemek kaşığı galeta unu 
Maydonoz 
Karabiber 
1 tatlı kaşığı salça 
Tuz 
Sos: 4 diş sarımsak 
1 yeşil biber 
3 tane domates
4 yemek kaşığı zeytinyağ 
Tuz 

Yapılışı : 
Krep malzemelerini çırpıyoruz 
1 damla sıvıyağ döktüğümüz tavamıza 1 kepçe döküp önlü arkalı pişiriyoruz 
Kıymamıza soğanımızı çok küçük doğrayıp ekliyoruz 
Galeta unu ,maydonoz ,karabiber,salça ,tuz ekleyip köftemiz özleşene kadar 10 dakika yoğuruyoruz 
Köftemizi dolaba kaldırıp 1-2 saat dinlendiriyoruz 
Kreplerin iki ucunu kolay sarmak için kesiyoruz 
Köfteyi kaç krep yapacaksak o kadar parçaya ayırıyoruz 
Krebin içine köftemizi uzunlamasına koyup ,krebimizi rulo şeklinde sarıyoruz 
Krebimizi 2 cm eninde kesiyoruz 
Tepsiye yan yana sıkça dizebileceğimiz gibi benim gibi çöp şişede yan yana dizebiliriz 
Sarımsakları küçük doğrayıp zeytinyağında kavuruyoruz ,üzerine ince kıydığımız biberi ekliyoruz 
En son olarak domatesi rendeleyip ekliyoruz ,tuzunu ekliyoruz 
Domatesimiz suyunu salıp az tıkırdadığında ocağımızı kapatıyoruz 
Sosumuzu tepsiye dizdiğimiz köftelerin üzerine döküyoruz 
Ve 190 derece fırında pişiriyoruz 



adsense

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.